ΠΑΝΟΣ ΑΜΥΡΑΣ
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ το πολιτικό κουίζ της ημέρας: Στους πρώτους εννέα μήνες διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ ο πρωθυπουργός βρισκόταν το μεγαλύτερο διάστημα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό; Η απάντηση δεν είναι εύκολη και απαιτεί γερούς υπολογισμούς, με δεδομένο ότι ο κ. Παπανδρέου έχει πραγματοποιήσει το τελευταίο διάστημα πάνω από 20 ταξίδια σε όλες τις ηπείρους.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι καλώς ο πρωθυπουργός επέλεξε να πραγματοποιήσει από την αρχή της θητείας του εκστρατεία ενημέρωσης σχετικά με την πορεία της ελληνικής οικονομίας, σε αντιδιαστολή με τον «ράθυμο», όπως λένε, προκάτοχό του.
ΟΜΩΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΩΝΟΥΝ την επιλογή του κ. Παπανδρέου. Καταρχήν η διεθνής καμπάνια για το «ελληνικό πρόβλημα» στους πρώτους μήνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ ήταν κυριολεκτικώς καταστροφική. Τόσο ο κ. Παπανδρέου όσο και ο κ. Παπακωνσταντίνου έβαλαν στην πρώτη γραμμή της διεθνούς επικαιρότητας τις παθογένειες της ελληνικής οικονομίας με αποτέλεσμα να μαζέψουν σαν το μέλι όλα τα κεντριά των κερδοσκόπων. Μάλιστα, διεθνή μέσα ενημέρωσης τόνιζαν ότι η Ελλάδα ακολουθεί ακριβώς την αντίθετη τακτική με την Ιρλανδία, η οποία το 2008 έλαβε δημοσιονομικά μέτρα και «κλείστηκε» στο καβούκι της για να αποφύγει τα φώτα της αρνητικής δημοσιότητας. Ο αντίλογος βέβαια υπάρχει: ο πρωθυπουργός με τις διεθνείς επαφές του προσπαθεί να φέρει επενδύσεις. Σωστά, όμως δεν αρκούν οι δημόσιες σχέσεις. Οταν διαρθρωτικές αλλαγές όπως η άρση του καμποτάζ, η απελευθέρωση των μεταφορών και το θεσμικό πλαίσιο για τις επενδύσεις στην ενέργεια μένουν στα χαρτιά, τότε είναι μάταιο να περιμένεις ξένα κεφάλαια.
ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΕΙΝΑΙ ότι, παρά το μπαράζ των ταξιδιών του πρωθυπουργού, το βασικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας είναι το έλλειμμα πληροφόρησης. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες τράπεζες ανέλαβαν να καλύψουν αυτό το κενό πραγματοποιώντας παρουσιάσεις σε θεσμικούς επενδυτές του εξωτερικού για να προβάλουν τις ελληνικές θέσεις.
ΠΗΓΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου