Σελίδες

Το διαιρε και βασιλευε ηταν και ειναι μια παγια τακτικη για να χωριζουν...και να εξουσιαζουν.

" ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ
ΤΟΥ ΤΣΙΓΓΑΝΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΤΣΙΓΓΑΝΟΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ.
ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΕΒΡΑΙΟΥΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ "


ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ



Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Πως και γιατί μπήκαμε στο ΔΝΤ

Το πρόβλημα για το διεθνές κεφάλαιο ήτανε ότι κινδύνευε να χάσει τα λεφτά του επειδή η Ελλάδα δεν θα μπορούσε μέσα στο 2010 να πληρώσει τις τρέχουσες δόσεις των δανείων της. Τα ελληνικά ομόλογα θα μετατρέπονταν σε κουρελόχαρτα στα χέρια τους.
Κάτι έπρεπε να κάνουν για να μη χάσουν τα λεφτά τους και να σώσουν δήθεν την Ελλάδα!

Η ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ
Αποφάσισαν το εξής απλό σχέδιο, αφού βρήκαν τους κατάλληλους ανθρώπους να το εκτελέσουν. Δάνεισαν στην Ελλάδα 110 δις. Ευρώ με τη βασική υποχρέωση με αυτά τα λεφτά να πληρώσει τις δόσεις των δανείων της.
Τα δάνεισαν δηλαδή τη μία ημέρα (τμηματικά) για να τα πάρουν πίσω την άλλη!

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ Ν.Δ. κ. ΓΙΑΝΝΗ ΜΙΧΕΛΑΚΗ


Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Επειδή γίνεται πολύ θόρυβος, θέλω να σας θυμίσω μια δήλωση του αναπληρωτή Υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Χρ. Σταϊκούρα για την πορεία εξέλιξης του χρέους και να σας δώσω το σχετικό πίνακα.  Θα δείτε πως έχει διαμορφωθεί το χρέος στην περίοδο 2010-2011 και πως στην περίοδο 2004-2009. Επειδή έχουμε αυτή την «καραμέλα», που ουσιαστικά λέει ότι η Νέα Δημοκρατία έχει, δήθεν, καταστρέψει τη χώρα, ότι αύξησε το χρέος κ.λ.π., να δούμε ποια είναι η πραγματικότητα.
Δεν σας πάω από το 1981. Θα σας δώσω δυο νούμερα:
Στην περίοδο 2004-2009 η αύξηση είναι σε ποσοστό 4,9% του ΑΕΠ, δηλαδή, 21 δισ. 672 εκατ. ευρώ. Στην περίοδο 2010-2011 είναι 25 δισ. 234 εκατομμύρια, δηλαδή, το 14,7% του ΑΕΠ. Δηλαδή, 4,9% του ΑΕΠ στην πενταετία, 14,7% στα 2 χρόνια. Έχετε και τα σχεδιαγράμματα, έχετε και τη σχετική δήλωση.
Το ζήτημα είναι πώς φθάσαμε εδώ. Σας θυμίζω τα χρήματα που μπορούσαμε να πάρουμε το Γενάρη του 2010, έτσι ώστε -αν θέλετε- στη χειρότερη περίπτωση, να είμαστε στην κατάσταση της Πορτογαλίας. Να μη φθάσουμε με το πιστόλι στον κρόταφο στο Καστελόριζο. Να κάναμε τις κινήσεις που έπρεπε να κάνουμε το 1ο τρίμηνο της κυβερνητικής θητείας. Όχι να φουσκώσουμε το έλλειμμα του 2009, να μεταφέρουμε δαπάνες από το 2010 στο 2009, να πάρουμε πληρωμές του 2010 να τις πάμε στο 2009 και έσοδα που μπορούσαμε να τα πάρουμε στο 2009 να τα μεταθέσουμε στο 2010. Σας θυμίζω τους ημιυπαίθριους, σας θυμίζω ότι η κρατική μηχανή ήταν ακέφαλη. Δεν είχαν μπει διοικητές σε Ταμεία. Δεν είχαν μπει Διοικητές στα Νοσοκομεία. Οι Εφορίες ήταν ακέφαλες.
Σας θυμίζω ότι, μέχρι τώρα, η κυβέρνηση έλεγε ότι «πάμε καλά», «έχουμε πετύχει τους περισσότερους στόχους μας».

ΟΡΕΙΝΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΑ, IMAM BAILDI, BURGER PROJECT ΚΑΙ ΖΕΣΤΟ ΚΡΑΣΙ ΣΤΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ


http://www.hellenica.de/Griechenland/Ort/Karpenisi01.jpg 

  Ελάτε να περάσετε τις Απόκριες στο Καρπενήσι!
Ο Δήμος Καρπενησίου έχει οργανώσει ένα αξέχαστο τριήμερο, ιδανικό για όλους όσοι θέλουν να αποδράσουν από την καθημερινότητα και να γιορτάσουν με την αυθεντικότητα της ευρυτανικής φιλοξενίας: ξεκούραση, εναλλακτικές δραστηριότητες, καλό φαγητό, εξορμήσεις στην πανέμορφη ευρυτανική φύση και τα χωριουδάκια αλλά και αποκριάτικη διασκέδαση περιμένουν μικρούς και μεγάλους επισκέπτες του Δήμου μας.  
Το Σάββατο 5 Μαρτίου, θα μπείτε από νωρίς στους αποκριάτικους ρυθμούς της πόλης: η Big Band της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Αγρινίου ανεβάζει το κέφι από το μεσημέρι, με latin μελωδίες, ενώ το βράδυ η μουσική και ο χορός θα συνεχιστούν αμείωτα στα  μπαράκια της πόλης.
Την Κυριακή της Αποκριάς (6 Μαρτίου), θα απολαύσουμε όλοι μαζί τους καρναβαλιστές μας στη μεγαλύτερη έως σήμερα Αποκριάτικη Παρέλαση.
Μετά το κάψιμο του Βασιλιά Καρνάβαλου, θα ξεκινήσει ένα μοναδικό street party, με τους Imam Baildi και τους Burger Project να γεμίζουν με τις μουσικές τους το κέντρο της πόλης. Ζεστό κρασί και ντόπιοι μεζέδες θα συνοδεύουν τη μουσική, δίνοντας σε όλους μπόλικη ενέργεια για χορό και αποκριάτικο ξεφάντωμα.
Την Καθαρά Δευτέρα (7 Μαρτίου), θα ανακαλύψουμε ποιός μπορεί να πετάξει ψηλότερα τον χαρταετό που θα του χαρίσει ο Δήμος μας. Λίγα μόνο χιλιόμετρα έξω από το κέντρο του Καρπενησίου, ζεστή λαγάνα, σαρακοστιανές λιχουδιές, ντόπιο κρασί θα περιμένουν όλους μας για ένα παραδοσιακό ευρυτανικό γλέντι. 
Φέτος τις απόκριες πάρτε τα… βουνά και διασκεδάστε εναλλακτικά στο Καρπενήσι μας!

Σας περιμένουμε! 

Δήμος Καρπενησίου
Καρπενήσι, 22 Φεβρουαρίου 2011

Πλαίσιο θεσμικών ρυθμίσεων σχετικών με το διαδίκτυο

ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ Ν.Δ. ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ‏

Η ραγδαία ανάπτυξη του διαδικτύου, δημιουργεί πρωτόγνωρες ευκαιρίες ενημέρωσης, επικοινωνίας, εργασίας και ψυχαγωγίας. Όπως είναι φυσικό, μια τέτοια ραγδαία αλλαγή των συνθηκών της καθημερινότητας, είναι δυνατόν να αναδεικνύει καταστάσεις οι οποίες δεν αντιμετωπίζονται επαρκώς από το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο.

Το διαδίκτυο είναι άναρχο από τη φύση του. Μέσα από την άναρχη φύση του διαδικτύου,
επέρχεται και κάποιου είδους ισορροπία: ο πολίτης ο οποίος νιώθει όλο και πιο ανίσχυρος απέναντι στις δομές της σύγχρονης οργανωμένης κοινωνίας και τους μηχανισμούς της εξουσίας, αποκτά –αν θέλει – φωνή και επιρροή μέσα από το διαδίκτυο.

Το γεγονός αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως απειλή : είναι στην πραγματικότητα μια ευκαιρία αναζωογόνησης της δημοκρατίας. Προϋπόθεση αποτελεί η δημιουργία ενός
σύγχρονου θεσμικού πλαισίου, για όσα τουλάχιστον ζητήματα του διαδικτύου επιδέχονται ρύθμιση στο επίπεδο της εθνικής νομοθεσίας.

Πλαίσιο θέσεων προς διαβούλευση

1. Το διαδίκτυο είναι κατ’ εξοχήν χώρος ελεύθερης έκφρασης. Σε αυτό τον χώρο θα πρέπει ο πολίτης να έχει τη δυνατότητα να εκφράζεται και ανώνυμα αν το επιθυμεί. Υπάρχουν άνθρωποι που για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορούν ή δεν θέλουν να εκφράσουν επώνυμα τις θέσεις τους. Για παράδειγμα, άνθρωποι που η δημόσια έκφραση των θέσεων τους θα τους δημιουργούσε ενδεχομένως πρόβλημα στην επαγγελματική τους ζωή. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχουν το δικαίωμα να εκφράσουν τις θέσεις τους, ούτε βεβαίως ότι οι θέσεις αυτές δεν έχουν ενδιαφέρον ή χρησιμότητα για την κοινωνία. Άλλωστε η σύγχρονη κοινοβουλευτική δημοκρατία βασίζεται στη μυστική ψηφοφορία. Εν πάσει περιπτώσει, κατάργηση της ανωνυμίας στο διαδίκτυο είναι αδύνατη και τεχνικά.

2. Η δυνατότητα της ανωνυμίας στο διαδίκτυο, την οποία ο νόμος προστατεύει και πρέπει να συνεχίσει να προστατεύει, είναι ενδεχόμενο να διευκολύνει την τέλεση ορισμένων αξιοποίνων πράξεων ή να μεγεθύνει τις συνέπειές τους. Πολύ συχνά στο δημόσιο διάλογο προτείνεται ως μέσο αντιμετώπισης του φαινομένου αυτού, η διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του νόμου ν.2225/1994, ώστε το απόρρητο των επικοινωνιών να αίρεται και στα πλαίσια ανακρίσεων για πλημμελήματα, όπως η συκοφαντική δυσφήμιση, και όχι μόνο για κακουργήματα όπως ισχύει σήμερα. Όμως είναι βέβαιο ότι μια τέτοια ριζική αλλαγή του νόμου θα οδηγήσει σε αδυναμία εφαρμογής του, λόγω του πλήθους των μηνύσεων για συκοφαντικές δυσφημήσεις. Ενδεχομένως θα οδηγήσει παράλληλα σε περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης. Από την άλλη ο νόμος πρέπει με κάποιο τρόπο να αντιμετωπίσει τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που μπορούν να πάρουν φαινόμενα συκοφαντιών, προσβολών προσωπικότητας κλπ. στην εποχή του διαδικτύου. Ένας τρόπος θα ήταν να διευρυνθεί μεν το πεδίο εφαρμογής του ν.2225/1994, αλλά υπό πολύ αυστηρές προϋποθέσεις. Για παράδειγμα, η άρση απορρήτου σε περιπτώσεις ανακρίσεων για μη κακουργηματικές πράξεις να γίνεται μόνο μετά από έγκριση Δικαστικού Συμβουλίου, το οποίο θα κρίνει τη σοβαρότητα της περιπτώσεως για την οποία διενεργείται η ανάκριση, στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων που θα διασφαλίζουν ότι δεν θα γίνεται κατάχρηση της επίκλησης του νόμου.

3. Ένα κρίσιμο ζήτημα που έχει απασχολήσει τόσο το δημόσιο διάλογο όσο και τα δικαστήρια, είναι το κατά πόσον οι διατάξεις του θεσμικού πλαισίου περί Τύπου έχουν εφαρμογή στο χώρο του διαδικτύου. Μέχρι πρόσφατα τα δικαστήρια έκριναν πως ό, τι ίσχυε για τα συμβατικά μέσα ενημέρωσης ισχύει και για το διαδίκτυο. Μια πρόσφατη απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πειραιά (4980/2009) σε μήνυση κατά διαχειριστή ιστολογίου, ενδεχομένως αλλάζει τα δεδομένα αυτά, καθώς κρίνει ότι η φύση του νέου μέσου (ειδικά όσον αφορά ιστολόγια) γεννά αμφιβολίες ως προς το αν μπορεί να γίνει κατ΄αναλογίαν εφαρμογή των διατάξεων περί Τύπου. Η ίδια απόφαση διαπιστώνει «ανασφάλεια δικαίου» ως προς τα ζητήματα αυτά. Το θεσμικό κενό μπορεί να καλυφθεί με μια ρύθμιση που θα ορίζει ότι οι διατάξεις περί Τύπου θα εφαρμόζονται στα διαδικτυακά μέσα, μόνο αν αυτά είναι επαγγελματικής/επιχειρηματικής μορφής. Κι αυτό γιατί ορισμένα από τα διαδικτυακά μέσα, ειδικότερα αυτά που έχουν χαρακτήρα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι πρωτίστως μέσα επικοινωνίας μεταξύ πολιτών, συχνά μέσα σε κλειστό σχετικά κύκλο, όπως συμβαίνει κατ’εξοχήν με μέσα της μορφής του facebook ή του twitter, αλλά και με τα προσωπικά ιστολόγια . Αυτά τα ερασιτεχνικά μέσα δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ποινικά με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζονται επιχειρήσεις με ικανότητα μαζικής μετάδοσης μηνύματος. Ακριβώς όπως διαφορετικά αντιμετωπίζεται το αδίκημα π.χ. της προσβολής προσωπικότητας αν συντελέσθηκε σε μια συζήτηση μέσα σε ένα καφενείο, από ότι αν συντελέσθηκε μέσα από τις σελίδες μιας εφημερίδας.

4. Για την εφαρμογή των παραπάνω αρχών, κριτήρια για το αν ένα συγκεκριμένο διαδικτυακό μέσο αποτελεί επαγγελματική/επιχειρηματική δραστηριότητα του χώρου της ενημέρωσης ή ερασιτεχνικό μέσο δικτύωσης μπορούν να αποτελούν (ενδεικτικά)
τα εξής :

-  Η παρουσία διαφημίσεων
- Η μορφή της σχέσης του διαχειριστή της σελίδας με τον πάροχο διαδικτυακής υπηρεσίας (π.χ. ό,τι αναρτάται σε διεύθυνση της μορφής .gr / .eu κλπ δεν μπορεί να θεωρηθεί ερασιτεχνικό/προσωπικό ιστολόγιο)
-  Η παροχή στους χρήστες δυνατότητας παρεμβάσεων/σχολιασμού : Προϋπόθεση για να χαρακτηρισθεί ένα μέσο ερασιτεχνικό, και άρα να θεωρηθεί μέσο επικοινωνίας και όχι ειδησεογραφικό, είναι να επιτρέπει στους χρήστες να αναρτούν σχόλια, ώστε να ικανοποιείται και ο ορισμός του «μέσου κοινωνικής δικτύωσης». Το αντίστροφο ασφαλώς δεν ισχύει, δηλαδή η παρουσία σχολιασμού δεν σημαίνει ότι απαραίτητα το μέσο είναι ερασιτεχνικό, καθώς ο σχολιασμός μπορεί να υπάρχει και σε επαγγελματικά μέσα.
- Η παραγωγή περιεχομένου τέτοιου που να προϋποθέτει αποκλειστική απασχόληση ενός ή περισσοτέρων ατόμων. Η εξέταση του κριτηρίου αυτού μπορεί να βασίζεται π.χ. στον όγκο του πρωτογενούς (μη αναπαραχθέντος) περιεχομένου, στη συχνότητα των αναρτήσεων και στην ομοιογένεια του περιεχομένου.

5. Το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να επιβάλλει κανόνες στους παρόχους υπηρεσίας (Internet Service ProvidersISPs) για την ονομαζόμενη «ουδετερότητα του δικτύου» (net neutrality). Θα πρέπει δηλαδή ο νόμος να επιβάλλει στις εταιρείες παροχής υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο να αντιμετωπίζουν την κίνηση των δεδομένων με ουδετερότητα, απαγορεύοντας ρητώς την παροχή προτεραιότητας οποιουδήποτε είδους σε συγκεκριμένο περιεχόμενο ή πάροχο περιεχομένου για οποιονδήποτε λόγο.Καθώς το ζήτημα αυτό βρίσκεται υπό συζήτηση διεθνώς, χωρίς να υπάρχει διαμορφωμένη συναίνεση ως προς τη θεσμική του ρύθμιση, θα πρέπει να θεσπισθεί ρητώς ότι η ΕΕΤΤ (αρμόδια ανεξάρτητη αρχή) θα δημιουργήσει ένα μηχανισμό παρακολούθησης των εξελίξεων που θα διασφαλίζει ότι η εθνική νομοθεσία θα είναι απόλυτα συγχρονισμένη με τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.

6. Το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να συμπεριλάβει μέριμνα για την ασφάλεια των δεδομένων και των δικτύων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα συμπεράσματα των εργασιών του ENISA και τις βέλτιστες πρακτικές που ο οργανισμός αυτός επισημαίνει μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.

7. Το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να συμπεριλάβει μέριμνα για τη διασφάλιση ασφαλούς
πλοήγησης στο διαδίκτυο, ειδικότερα μάλιστα για τα παιδιά. Ένας τρόπος για την επίτευξη του στόχου αυτή είναι η ένταξη σχετικού μαθήματος στο πρόγραμμα των σχολείων, αλλά και η θέσπιση μηχανισμού και τρόπου αξιοποίησης των ΜΚΟ που ήδη δραστηριοποιούνται προς την κατεύθυνση αυτή.

Υποστηρικτικό υλικό :

Ν. 2225/1994 Περί άρσης απορρήτου
Ν. 3471/2006 Προστασία Δεδομένων και Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών
Απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πειραιά (4980/2009)
Γνωμοδότηση Σανιδά
Απάντηση ΑΔΑΕ
ENISA country report Greece
Links : ΑΔΑΕ, ΕΕΤΤ, ENISA

Από την πετρελαϊκή εξάρτηση στην εξάρτηση από τις «σπάνιες γαίες»: ένας κίνδυνος για την ευρωπαϊκή βιομηχανία υψηλής και πράσινης τεχνολογίας

http://www.energia.gr/photos/fotovoltaika_3.jpg 
Με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε χθες το βράδυ, στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, δείπνο εργασίας σχετικά με την ασφάλεια εφοδιασμού της ευρωπαϊκής βιομηχανίας με τις απαραίτητες για την ανάπτυξή της σπάνιες γαίες. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ευρωβουλευτή της ΝΔ, Καθηγητή κ. Ιωάννη Α. Τσουκαλά, μέλους της Επιτροπής Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας, και με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.

Οι σπάνιες γαίες, είναι μια σειρά από δυσεύρετα χημικά στοιχεία όπως το ευρώπιο, το δυσπρόσιο, το τέρβιο κτλ, που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη προϊόντων υψηλής και «πράσινης» τεχνολογίας. Οι σπάνιες γαίες αποτελούν απαραίτητα συστατικά για προϊόντα όπως τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, οι ανεμογεννήτριες, οι σκληροί δίσκοι των υπολογιστών και οι επίπεδες οθόνες. Σημειώνεται ότι κάθε υβριδικό αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 30 κιλά σπάνιων γαιών και κάθε ανεμογεννήτρια ισχύος 1MW απαιτεί περίπου 200 κιλά του σπάνιου μετάλλου, νεοδύμιο.
Τόσο η ευρωπαϊκή όσο και η παγκόσμια βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας είναι απολύτως εξαρτημένες από την Κίνα η οποία κατέχει το 97% της παγκόσμιας παραγωγής σπάνιων γαιών, το 57% των συνολικών παγκόσμιων αποθεμάτων και το 36% των οικονομικά βιώσιμων αποθεμάτων. Επίσης, η Κίνα, τα τελευταία 50 χρόνια, έχει επενδύσει συστηματικά τόσο στην παραγωγή όσο και στην αξιοποίηση των στρατηγικών αυτών μετάλλων. Μέσα από μια πολιτική χαμηλών τιμών κατάφερε να διαλύσει τον παγκόσμιο ανταγωνισμό στην εξόρυξη και παραγωγή των σπάνιων γαιών, ενώ τα τελευταία χρόνια μειώνει σημαντικά τις εξαγωγές τους, αναγκάζοντας τις ξένες εταιρείες να μεταφέρουν τα εργοστάσια υψηλής τεχνολογίας και τα ερευνητικά τους κέντρα στην Κίνα.
Στη συζήτηση συμμετείχαν Ευρωβουλευτές όλων των πολιτικών ομάδων, ειδικοί από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, αλλά και εκπρόσωποι ευρωπαϊκών βιομηχανιών. Σημαντικά στοιχεία για την αμερικανική πολιτική σχετικά με την προμήθεια σπάνιων γαιών, που έχουν χαρακτηριστεί ως «υλικά στρατηγικής σημασίας» για την άμυνα των ΗΠΑ, έδωσε η κα Margaret Caton, εμπορική ακόλουθος της Μόνιμης Αντιπροσωπείας των ΗΠΑ στην ΕΕ. Ο κος Rufus Yerxa, αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, παρουσίασε τις προσπάθειες που διεξάγονται στα πλαίσια του οργανισμού για την τήρηση των κανόνων του διεθνούς εμπορίου και την αντιμετώπιση του κινεζικού μονοπωλίου στον τομέα αυτό. Τη θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρουσίασαν ο κος Frank Hoffmeister, αναπληρωτής διευθυντής του Επιτελείου του Επιτρόπου Εμπορίου της ΕΕ, κου De Gucht, ο κος Gwenole Cozigou, διευθυντής στην Γενική Διεύθυνση Βιομηχανίας της ΕΕ και ο κος Renzo Tomellini, διευθυντής στην Γενική Διεύθυνση Έρευνας της ΕΕ. Τον σημαντικό ρόλο των σπάνιων γαιών στην έρευνα και την καινοτομία και την ανάγκη η Ευρώπη να ανακτήσει την επιστημονική πρωτοπορία στον τομέα αυτό, ανέδειξε ο κος David Wilkinson, Διευθυντής στο «Κοινό Κέντρο Ερευνών» (Joint Research Centre) της ΕΕ, ενώ τις έντονες ανησυχίες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μετέφερε ο κος René van Sloten, εκπρόσωπος της BUSINESSEUROPE, της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων. Τέλος, τις δυνατότητες απεξάρτησης από την Κινεζική παραγωγή σπάνιων γαιών ανέλυσε ο κος John Mair, εκπρόσωπος της μεταλλευτικής βιομηχανίας Greenland Minerals, εταιρείας που έχει ξεκινήσει την εκμετάλλευση των σημαντικών κοιτασμάτων σπάνιων γαιών που κρύβονται στο πλούσιο υπέδαφος της Γροιλανδίας.
Τα συμπεράσματα της συζήτησης που ακολούθησε είναι μάλλον ανησυχητικά για την ευρωπαϊκή βιομηχανία, εφόσον αποκαλύπτουν ένα τοπίο απόλυτης εξάρτησής της, για τα επόμενα δέκα χρόνια, από τις εισαγωγές Κινεζικών σπάνιων γαιών.
Στην παρέμβασή του ο κ. Τσουκαλάς τόνισε την ανάγκη διαμόρφωσης μιας συνεκτικής, ευρωπαϊκής πολιτικής για το θέμα, προκειμένου να μην κινδυνεύσει η Ευρώπη να αντικαταστήσει τη σημερινή της εξάρτηση από εισαγόμενους υδρογονάνθρακες, με μια «πράσινη εξάρτηση», από τις απαραίτητες κινεζικές σπάνιες γαίες.
Σύμφωνα με τον κο Ευρωβουλευτή, αν και οι σπάνιες γαίες δεν είναι τόσο σπάνιες στον πλανήτη όσο μαρτυρά το όνομά τους, ο εντοπισμός και η αξιοποίηση νέων κοιτασμάτων είναι πολύπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες, που μπορούν να προκαλέσουν σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. «Έχει υπολογιστεί ότι η επαναδημιουργία μιας βιώσιμης βιομηχανίας σπάνιων γαιών θα απαιτήσει τουλάχιστον 10 χρόνια. Την ίδια στιγμή, οι αυστηροί περιορισμοί στις εξαγωγές κινεζικών σπάνιων γαιών, αλλά και οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες της κινεζικής βιομηχανίας, θα έχουν ως αποτέλεσμα, σε δύο το πολύ χρόνια, ένα έλλειμμα 40.000 τόνων σπάνιων γαιών που θα θέσει σε κίνδυνο την βιώσιμη ανάπτυξη και την «πράσινη» στροφή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Δεν τίθεται θέμα ενός εμπορικού πολέμου με την Κίνα, εφόσον κι αυτή έχει ανάγκη από την εισαγωγή κάποιων πρώτων υλών που δεν διαθέτει, αλλά και χρειάζεται πρόσβαση στις δυτικές αγορές για να πουλά τα προϊόντα της. Ωστόσο, μόνο μια συνεπής και αποφασιστική ευρωπαϊκή πολιτική, σε συνεργασία με τους διεθνείς μας εταίρους μπορεί να εξασφαλίσει σταθερή προσφορά των σπάνιων γαιών που είναι ζωτικές για την ευρωπαϊκή βιομηχανία», υπογράμμισε ο κ. Τσουκαλάς.