Κλιμακώνεται το ελληνικό παράδοξο: η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών να μειώνεται αλλά να αυξάνονται οι τιμές. Έρευνα του Υπουργείου Οικονομίας δείχνει ότι οι πολυεθνικοί όμιλοι χρεώνουν έως και διπλά τα προϊόντα σε σχέση με άλλες χώρες.
Είναι άκρως εντυπωσιακό το γεγονός ότι την ώρα που η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων συρρικνώνεται και θεωρητικά αυτό θα σήμαινε και περιορισμό των τιμών λόγω μείωσης της ζήτησης, η Ελλάδα εμφανίζεται να έχει την υψηλότερη τιμή σε αρκετά προϊόντα. Στα περισσότερα κατέχει μια από τις τρεις πρώτες θέσεις. Σύμφωνα με την έρευνα, η φθηνότερη αγορά είναι η γερμανική και ακολουθεί αυτή της Σλοβενίας.
Ενδεικτικά στη χώρα μας τα αναψυκτικά πωλούνται 31% ακριβότερα σε σχέση με τη Γαλλία, τα γιαούρτια 65% ακριβότερα και πάλι σε σχέση με τη Γαλλία, το αλεύρι 95% ακριβότερα σε σχέση με τη Γερμανία, τα δημητριακά 13% σε σχέση με τη Σλοβενία, το φρέσκο γάλα 21% σε σχέση με τη Γερμανία, η οδοντόκρεμα 88% σε σχέση με τη Γαλλία, το φιλέτο κοτόπουλου (1 κ.) 28% σε σχέση με την Ισπανία, ο φυσικός χυμός πορτοκάλι (1 lt.) 69% σε σχέση με τη Σλοβενία, η μπίρα 39% σε σχέση με τη Γερμανία και το παιδικό γάλα σε σκόνη 83% σε σχέση με την Ισπανία.
Σε αντίθεση με τις τιμές των διεθνών επώνυμων προϊόντων, η χώρα μας αποδεικνύεται εξαιρετικά φτηνή στα φρούτα, στα λαχανικά και στα μακαρόνια, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τις άλλες χώρες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα το Βήμα, πρόκειται να περάσει νομοθετική ρύθμιση (τροπολογία στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του καμποτάζ) με την οποία θα συσταθούν μεικτά κλιμάκια ελέγχου των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομίας και του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να γίνεται ο έλεγχος πιο αποτελεσματικός, ενώ πρόκειται να προσληφθούν και εξειδικευμένοι εξωτερικοί συνεργάτες.
«Βαρύ» το οικογενειακό καλάθι
Σύμφωνα με έρευνα του ΕΛΚΕΚΑ, το οικογενειακό καλάθι ενός μεσαίου ελληνικού νοικοκυριού σκαρφάλωσε στα 2.087,05 ευρώ τον Ιούλιο του 2010 σε σχέση με τον Ιούλιο του 2009, όταν το κόστος του ήταν 1.977,44 ευρώ (+6%).
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου