Σελίδες

Το διαιρε και βασιλευε ηταν και ειναι μια παγια τακτικη για να χωριζουν...και να εξουσιαζουν.

" ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ
ΤΟΥ ΤΣΙΓΓΑΝΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΤΣΙΓΓΑΝΟΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ.
ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΕΒΡΑΙΟΥΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ "


ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ



Κυριακή, 10 Οκτωβρίου 2010

Ανιστόρητη κατάργηση

Ανιστόρητη κατάργηση Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που αποκάλυψε ο «Τύπος της Κυριακής», για την κατάργηση του μαθήματος της Ελληνικής Ιστορίας από τα υποχρεωτικά μαθήματα του Νέου Λυκείου και την αντικατάστασή του από το μάθημα των Αγγλικών, αποτελεί, ασφαλώς, παγκόσμια πρωτοτυπία.
Δεν υπάρχει κράτος σε ολόκληρο τον κόσμο, στα σχολεία του οποίου οι μαθητές δεν διδάσκονται την Ιστορία.
Ακόμη και στο αυθεντικό πρόγραμμα του «Ιντερνάσιοναλ Μπακαλορεά», το οποίο, κατά τα άλλα, αντέγραψε η ειδική ομάδα εργασίας του υπουργείου Παιδείας, η Ελληνική Ιστορία διδάσκεται υποχρεωτικά  στους μαθητές των μεγαλύτερων ιδιωτικών σχολείων της χώρας μας που το επιλέγουν για να βρουν θέση στα πιο ανταγωνιστικά Πανεπιστήμια του κόσμου χωρίς επιπλέον εξετάσεις.
Ούτε ο Γ. Παπανδρέου, κατά τη δεύτερη θητεία του στο υπουργείο Παιδείας την περίοδο1994 – 1996, δεν είχε διανοηθεί να εξαιρέσει τη Βυζαντινή και Νεότερη Ελληνική Ιστορία, όπως διδάσκεται σήμερα στη Β΄και Γ΄Λυκείου, από τον υποχρεωτικό κορμό των προγραμμάτων ΙΒ στην Ελλάδα.
Παρ΄ όλα αυτά, προωθείται ο ουσιαστικός αφανισμός της Ιστορίας από το δημόσιο Λύκειο. Και αυτό προτείνεται από την ομάδα της στενής συνεργάτιδας της Α. Διαμαντοπούλου, ειδικής γραμματέως Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Θ. Δραγώνα, γνωστής για τις «περίεργες» θέσεις της ως προς την Ιστορία και γενικότερα τη λεγόμενη «εθνική εκπαίδευση», από τα σχολεία της μουσουλμανικής μειονότητας έως τη θερμή υποστήριξή της στο περιβόητο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού της Μ. Ρεπούση.
Επανειλημμένα τονίζεται ότι οι λαοί πρέπει να γνωρίζουν την ιστορία τους. «Όλβιος εστίν όστις ιστορίης έσχε μάθησιν», κατά το Ευριπίδειο απόφθεγμα. Ευτυχής είναι εκείνος που γνωρίζει την ιστορία, έλεγαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας. Οι λαοί πρέπει να ενθυμούνται την ιστορία τους. Όποιος ενθυμείται το παρελθόν, διδάσκεται για το παρόν και το μέλλον, ενώ οι λαοί που λησμονούν είναι καταδικασμένοι να υποπέσουν σε λάθη. Γι΄αυτό και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό να αποκοπούν πλήρως από την Ιστορία οι μαθητές στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Καλή και αναγκαία η γνώση της ξένης γλώσσας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσουμε την Ιστορία μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου