Σελίδες

Το διαιρε και βασιλευε ηταν και ειναι μια παγια τακτικη για να χωριζουν...και να εξουσιαζουν.

" ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ
ΤΟΥ ΤΣΙΓΓΑΝΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΤΣΙΓΓΑΝΟΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ.
ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΕΒΡΑΙΟΥΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ "


ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ



Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2010

Γαβράς: Στις μέρες μας επικρατεί οικονομικός φασισμός

Με αφορμή την οικονομική κρίση το πρώτο πράγμα που κάνουν τα κράτη, είναι να "κόβουν" λεφτά από τον πολιτισμό, διαπίστωσε ο βραβευμένος σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς σε μια από τις σπάνιες ομιλίες του στην Αθήνα. Μίλησε επίσης για τη σκηνοθεσία αλλά και τα Όσκαρ
Την τέχνη της σκηνοθεσίας και τις απόψεις του Κώστα Γαβρά για την πορεία του κινηματογράφου είχαν την ευκαιρία ν' ανακαλύψουν όσοι βρέθηκαν την Παρασκευή το βράδυ στον 5ο όροφο του καταστήματος Public στο Σύνταγμα.

Mε αφoρμή την ολοκλήρωση του διαγωνιστικού μέρους του φεστιβάλ ψηφιακών ταινιών, Public Digital Festival, o Κώστας Γαβράς "παρέδωσε" ένα μάθημα υψηλού επιπέδου σκηνοθεσίας και παρουσίασε στους συμμετέχοντες, τη δική του οπτική σε ό,τι αφορά τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον κινηματογράφο.
 "Μία ταινία είναι η σχέση του σκηνοθέτη με τους ηθοποιούς και με την κάμερα", ανέφερε ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης ανοίγοντας την εκδήλωση. Ενστερνιζόμενος δε, την άποψη του Ζαν Κοκτώ υπογράμμισε ότι "η σκηνοθεσία συνίσταται σε 80% δουλειά και 20% ταλέντο. Ο σκηνοθέτης είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού στον κινηματογράφο, είναι ένα είδος ενορχηστρωτή, ενώ το σενάριο αποτελεί την πρώτη ύλη για την επιτυχία μιας ταινίας". Σε ό,τι αφορά την πολιτική διάσταση των ταινιών του, ο σκηνοθέτης του "Ζ" δήλωσε ότι "όλες οι ταινίες έχουν πολιτικό περιεχόμενο, καθώς αντανακλόυν την πολιτική και τη φιλοσοφία των δημιουργών τους. Ένα θέαμα που πάει τόσος κόσμος να το δει, δεν γίνεται να είναι απολιτικό". Σημείωσε δε, ότι "όλες οι ταινίες δεν χρειάζεται απαραίτητα να πηγαίνουν καλά. Είναι σαν τα βιβλία. Ορισμένα μπορεί ν' απευθύνονται σε λίγους".
Στη συνέχεια, μιλώντας για τη σχέση του με το αμερικάνικο κινηματογράφο, παραδέχτηκε ότι " το Hollywood τον φοβίζει αρκετά, καθώς είναι η κόλαση και ο παράδεισος μαζί". Αναφερόμενος στα βραβεία Όσκαρ τόνισε ότι "δεν είναι τόσο σοβαρή υπόθεση. Μεγάλοι σκηνοθέτες όπως ο Τσάρλι Τσάπλιν δεν βραβεύτηκαν ποτέ". Σχετικά δε με τη συνεργασία του με ηθοποιούς παγκοσμίου εμβέλειας,όπως ο Τζον Τραβόλτα και ο Νταστιν Χόφμαν, ανέφερε ότι "οι σχέσεις αυτές είναι πολύ απλές και φιλικές. Αν ένας ηθοποιός είναι διατεθειμένος να προβάλλει το φιλμ και το ρόλο, αντι του εαυτού του, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα".
Αναφερόμενος στο ψηφιακό κινηματογράφο ο κ.Γαβράς δήλωσε ότι "η ψηφιακή εποχή αποτελεί αληθινή επανάσταση. Όχι μόνο γιατί υπάρχει μεγαλύτερη ευκολία στο γύρισμα των ταινιών,εξαιτίας των προηγμένων ψηφιακών μέσων και του χαμηλού προυπολογισμού που απαιτείται, αλλά επειδή αλλάζει η αισθητική των έργων, ακόμα και ο τρόπος προβολής τους και εν τέλει αλλάζει η ίδια η τέχνη του κινηματογράφου".
Για την παγκόσμια οικονομική κρίση, ο κ. Γαβράς τόνισε ότι "το πρώτο πράγμα που κάνουν τα κράτη, είναι να "κόβουν" λεφτά από τον πολιτισμό. Τα μόνα ουσιώδη στοιχεία σε μία κοινωνία είναι η παιδεία και ο πολιτισμός. Στις μέρες μας επικρατεί ένας οικονομικός φασισμός. Αν δεν αλλάξει αυτό, η επόμενη κρίση θα είναι χειρότερη από την τωρινή". Σημείωσε δε ότι η κρίση μπορεί ν' αποτελέσει πηγή έμπνευσης και αφορμή για την δημιουργία αξιόλογων ταινιών.
Κλείνοντας, ο Κώστας Γαβράς συνέστησε στους νέους που επιθυμούν να ασχοληθούν με τη σκηνοθεσία να το κάνουν, μόνο αν έχουν πάθος για το κινημάτογραφο. Πρόσθεσε δε, ότι απαιτείται πολλή δουλειά και μεγάλη αφοσίωση, καθώς υπάρχουν πολλές δυσκολίες που μπορεί να τους διαλύσουν ψυχικά.
"Στη σημερινή εποχή, άλλωστε, με τα νέα ψηφιακά μέσα που υπάρχουν είναι εύκολη η μάθηση. Αυτό που μας λείπει δεν είναι η τεχνική, αλλά οι καλές ιδέες" κατέληξε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου