Σελίδες

Το διαιρε και βασιλευε ηταν και ειναι μια παγια τακτικη για να χωριζουν...και να εξουσιαζουν.

" ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ
ΤΟΥ ΤΣΙΓΓΑΝΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΤΣΙΓΓΑΝΟΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ.
ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΕΒΡΑΙΟΥΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ "


ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ



Δευτέρα, 21 Φεβρουαρίου 2011

N.Δ. : "Μετά τις αποκαλύψεις Στρος Καν, τα ερωτήματα για τον κ. Παπανδρέου παίρνουν νέες διαστάσεις"



Μετά τις αποκαλύψεις Στρος Καν, τα ερωτήματα για τον κ. Παπανδρέου παίρνουν νέες διαστάσεις. Ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Μιχελάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:  «Μετά τις αποκαλύψεις Στρος Καν, τα ερωτήματα για τον κ. Παπανδρέου παίρνουν νέες διαστάσεις Πρώτον: Γιατί ο Πρωθυπουργός, ενώ συζητούσε μυστικά με τον κ. Στρος Καν, δημόσια αποπροσανατόλιζε τους Έλληνες λέγοντας (το Δεκέμβριο του 2009), ότι «τα σενάρια προσφυγής μας στο ΔΝΤ δεν υπάρχουν» και επιμένοντας (τον Ιανουαρίου του 2010), ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να προσφύγουμε στο ΔΝΤ»;

Δεύτερον: Γιατί ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση, ενώ γνώριζαν την κατάσταση της Οικονομίας, φούσκωσαν το έλλειμμα του 2009, αυξάνοντας τεχνητά τις δαπάνες και ακυρώνοντας μέτρα που είχαν δρομολογηθεί, όπως η τακτοποίηση των ημιυπαίθριων;  

Τρίτον: Γιατί, στη συνέχεια, καθυστέρησαν να πάρουν τα μέτρα που χρειάζονταν, παρόλο που ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντ. Σαμαράς τους ζητούσε να “ξεκολλήσουν, επιτέλους”;
Τέταρτον: Γιατί απαξίωναν την ελληνική οικονομία με τις δηλώσεις για επικείμενη “χρεοκοπία”, για “διεφθαρμένη χώρα”, για οικονομία που μοιάζει με τον “Τιτανικό”;

Πέμπτον: Γιατί ο Πρωθυπουργός δεν αναζήτησε πρώτα λύση μέσα στους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς, αλλά αποφάσισε να οδηγήσει συνειδητά τη χώρα στο ΔΝΤ;

Έκτον: Γιατί, ενώ τον Ιούνιο του 2009, υποστήριζε ότι οι πρακτικές του ΔΝΤ «είναι επίσημες πράξεις, με τις οποίες ουσιαστικά κόβει το μέλλον της χώρας», και καταδικάζουν τη χώρα «στην υπανάπτυξη σε μόνιμη βάση», επέλεξε παρασκηνιακά να προσφύγει στο ΔΝΤ;

Έβδομον: Γιατί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν προχώρησε στην εξασφάλιση των δανείων που χρειαζόταν η χώρα όταν τα spreads ήταν ακόμη χαμηλά;

Όγδοον: Γιατί, ενώ γνώριζαν την κατάσταση και μεθόδευαν υπαγωγή στο ΔΝΤ, κατέθεσαν -για το 2010- ένα παντελώς πλαστό Προϋπολογισμό, μοιράζοντας ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, παροχές και αυξήσεις;

Ένατον: Πως γίνεται από τη μία να λένε ότι δεν ήξεραν την κατάσταση της Οικονομίας και από την άλλη να συζητούν την υποταγή της χώρας στο ΔΝΤ;
Τι κρύβεται, τελικά, πίσω από την απόφαση εκείνη;».

Μπήκαν νερά από τον… ημιυπαίθριο

Νερά στο κυβερνητικό «σκάφος» από το «φάλτσο» του υφυπουργού Εσωτερικών για αναδρομικά τέλη στους νομιμοποιημένους ημιυπαίθριους, η οποία τελικά αποσύρθηκε έπειτα από απόφαση του πρωθυπουργού.
Μια απλή εγκύκλιος και μια συνεννόηση που δεν τηρήθηκε αποδείχθηκαν στοιχεία ικανά για να βάλει νερά το κυβερνητικό «σκάφος». Την ώρα που ο πρωθυπουργός κατηγορούσε «πολιτικές δυνάμεις και κάποιους καλοπληρωμένους σχολιαστές για ορυμαγδό απαισιοδοξίας» η κυβέρνηση βρισκόταν με εκτεθειμένα τα πλευρά της από την πρωτοβουλία του υφυπουργού Εσωτερικών, Γ. Ντόλιου, να εκδώσει εγκύκλιο που έδινε τη δυνατότητα σε δήμους να επιβάλλουν αναδρομικά τέλη στους νομιμοποιημένους ημιυπαίθριους και την «απειλή» του Χρ. Πρωτόπαπα (με την ιδιότητα του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου) στον Φ. Σαχινίδη ότι οι βουλευτές δεν θα ψηφίσουν διάταξη του νομοσχεδίου για τα κλειστά επαγγέλματα.
Στην πρώτη περίπτωση, ο υφυπουργός προχώρησε στην ανακοίνωση χωρίς να ρωτήσει κανέναν και, κυρίως, τον προϊστάμενό του υπουργό Γ. Ραγκούση. Και στη δεύτερη, παρότι στο παρασκήνιο ο Γ. Παπακωνσταντίνου και ο Φ. Σαχινίδης είχαν αποδεχθεί το αίτημα των βουλευτών να μην ανοίγουν υποκαταστήματα στην επαρχία οι μεγάλες νομικές φίρμες, ο νομικός σύμβουλος του υπουργείου Οικονομικών δεν άλλαξε τη διάταξη. Η ανταρσία των βουλευτών αποφεύχθηκε στο παρά πέντε, αφού ο Χρ. Πρωτόπαπας υποχρέωσε τον παρόντα Φ. Σαχινίδη να αλλάξει τη διάταξη στη διάρκεια της συνεδρίασης στην Ολομέλεια.
Στο παρά πέντε αποφεύχθηκε και η επισημοποίηση της παραίτησης του Γ. Ντόλιου, καθώς το θέμα παραμένει σε εκκρεμότητα. Η εγκύκλιος που εξέδωσε εξέθεσε την κυβέρνηση. Εδινε τη δυνατότητα στους δήμους να επιβάλλουν αναδρομικά τέλη στους ημιυπαίθριους, προκαλώντας αναστάτωση για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες. Ο υπουργός Εσωτερικών, που ήταν σπίτι του λόγω γρίπης, επικοινώνησε με τον πρωθυπουργό και τον ενημέρωσε ότι δεν είναι δυνατόν η κυβέρνηση να ταλαιπωρεί τον κόσμο και να εμφανίζεται αναξιόπιστη. Η Ρ. Βάρτζελη εξουσιοδοτήθηκε να ζητήσει από τον υφυπουργό να αποσύρει την εγκύκλιο και να ζητήσει συγνώμη. «Αλλιώς θα το κάνω εγώ εκ μέρους του» ήταν η «απειλή» του Γ. Ραγκούση.
Τελικά ο υφυπουργός απέσυρε την εγκύκλιο, ζήτησε συγνώμη και επιβιβάστηκε στο σκάφος που μετέφερε τον πρωθυπουργό στη Θράκη. Το μέλλον του, όμως, στο κυβερνητικό «σκάφος» είναι αβέβαιο. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Μ. Μπόλαρης ήταν έτοιμος, είχε ειδοποιηθεί, να αναλάβει καθήκοντα υφυπουργού Εσωτερικών. Σε βάρος του Γ. Ντόλιου λειτουργούν και σημειώματα δημάρχων, που τον κατηγορούν για έλλειψη διάθεσης συνεννόησης.
Προκειμένου να μην υπάρξει αντίστοιχο φιάσκο στο μέλλον, ο πρωθυπουργός, κλείνοντας τις εργασίες του υπουργικού συμβουλίου, επισήμανε σε όλα τα στελέχη να ενημερώνουν το υπουργείο Οικονομικών πριν από κάθε πράξη που επιβαρύνει τους πολίτες. Και το υπουργείο Οικονομικών να ετοιμάσει μια ομάδα που θα αξιολογεί και θα προσδιορίζει τις επιπτώσεις κάθε ρύθμισης στην τσέπη των πολιτών.
Οι δύο μίνι κρίσεις ανέδειξαν ανάγλυφα το πρόβλημα συντονισμού που υπάρχει στο κυβερνητικό σχήμα. Το περίφημο συντονιστικό έχει «παραιτηθεί», επικαλούμενο την έλλειψη ενημέρωσης από το οικονομικό επιτελείο για τις συμφωνίες με την τρόικα. «Τι πολιτικό σχεδιασμό να κάνεις χωρίς να ξέρεις τα βασικά» αναρωτιούνται μέλη του οργάνου, που έχει περιπέσει σε αχρηστία. Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Οικονομικών διαμαρτύρεται πως «μας έχουν μετατρέψει σε σάκο του μποξ». «Εμείς σηκώνουμε τον σταυρό του μαρτυρίου και οι άλλοι κάνουν κριτική» λένε χαρακτηριστικά στις κατ’ ιδίαν συνομιλίες τους συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών.
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Εν μέσω θύελλας αντιδράσεων, ο Γ. Ντόλιος προσήλθε εσπευσμένα στη Βουλή ανακοινώνοντας πως η κυβέρνηση ανακαλεί την επίμαχη εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών για τους ημιυπαίθριους. Προανήγγειλε, μάλιστα, πως θα υπάρξει νέα νομοθετική ρύθμιση που θα καταργεί και θα απαγορεύει την αναδρομική εφαρμογή του υπολογισμού των ανταποδοτικών τελών.
Η απόφαση έγινε δεκτή με ανακούφιση από την Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ. Γι’ αυτό κι ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χρ. Πρωτόπαπας, αναγνώρισε στον υφυπουργό Εσωτερικών «πολιτικό θάρρος».
Νωρίτερα, τα πνεύματα οξύνθηκαν όταν ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, Αστ. Ροντούλης, απευθύνθηκε στην κυβέρνηση με τη φράση: «Είστε ψεύτες, απατεώνες και παπατζήδες». Ο υφυπουργός Οικονομικών Φ. Σαχινίδης τού ζήτησε να ανακαλέσει, ενώ ο προεδρεύων Β. Πολύδωρας τού συνέστησε «να μην αδυνατίζει τον λόγο του με ύβρεις και οξύτητες».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ
Γ. Ντόλιος μετά τη θύελλα…
Ζήτησε συγνώμη από τους πολίτες
«Συγνώμη» ζήτησε χθες ο υφυπουργός Εσωτερικών κ. Γ. Ντόλιος, μετά τη θύελλα αντιδράσεων που δημιούργησε το «φάλτσο» με την εγκύκλιο που υπέγραψε, σύμφωνα με την οποία οι δήμοι θα μπορούσαν να επιβάλουν την αναδρομική καταβολή δημοτικών τελών σε όσους πολίτες «τακτοποίησαν» τους υμιυπαίθριους χώρους τους.
Επειτα από παρέμβαση του πρωθυπουργού απέσυρε «άρον άρον» την επίμαχη εγκύκλιο και με γραπτή του δήλωση -η οποία εκδόθηκε έπειτα από απαίτηση του υπουργού Εσωτερικών κ. Γ. Ραγκούση- ο κ. Γ. Ντόλιος ζήτησε συγνώμη για την αναστάτωση που προξένησε.
«Μετά τη δήλωσή μου στη Βουλή, με την οποία αποσύραμε την εγκύκλιο η οποία δημιούργησε θέμα, και εν όψει της αναμενόμενης νομοθετικής αντιμετώπισης του ζητήματος, νομίζω ότι οφείλω να ζητήσω συγνώμη από τους πολίτες για την αναστάτωση η οποία προκλήθηκε» δήλωσε ο κ. Ντόλιος.
Η επίμαχη εγκύκλιος ζητούσε από τους δήμους να επιβάλουν πρόστιμα και να διεκδικήσουν αναδρομικά δημοτικά τέλη σε βάθος πενταετίας από τους ιδιοκτήτες που «τακτοποίησαν» υμιυπαίθριους χώρους, αξιοποιώντας τον νόμο 3843/2010 του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Ο σχετικός νόμος προέβλεπε ότι δεν θα επιβληθούν φόροι και εισφορές σε όσους πολίτες προστρέξουν να δηλώσουν τους υμιυπαίθριους χώρους που άλλαξαν χρήση. Κύκλοι του υπουργείου Εσωτερικών κάνουν λόγο για «πολιτικό ατόπημα» του κ. Γ. Ντόλιου, ο οποίος έδωσε την εικόνα ότι η κυβέρνηση παραβιάζει τις υποσχέσεις της. Παράλληλα δεν ενημέρωσε ούτε τον πολιτικό του προϊστάμενο κ. Γ. Ραγκούση ούτε συζήτησε με την υπουργό Περιβάλλοντος κ. Τ. Μπιρμπίλη για την επίμαχη εγκύκλιο.
Νίκος Β. Τσίτσας
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΚΑ
Καμιά νέα επιβάρυνση, τήρηση της δέσμευσης
Θέμα αξιοπιστίας στις σχέσεις κράτους-πολίτη αποτελεί για το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής η τήρηση των πολιτικών δεσμεύσεων ότι δεν θα επιβαρυνθούν με επιπλέον φόρους οι πολίτες που θα «τακτοποιήσουν» τους ημιυπαίθριούς τους.
Το υπουργείο προέβη χθες το απόγευμα σε ανακοίνωση για το θέμα, που έχει ως εξής:
«Το ΥΠΕΚΑ είχε από την αρχή δεσμευτεί ότι η «τακτοποίηση» των ημιυπαίθριων χώρων δεν θα οδηγούσε σε καμία πρόσθετη επιβάρυνση για τους πολίτες. Η τήρηση της δέσμευσης αυτής ήταν πάνω από όλα ζήτημα αξιοπιστίας στη σχέση του κράτους με τους πολίτες».
Πρόκειται για την πρώτη επίσημη τοποθέτηση του υπουργείου Περιβάλλοντος ύστερα από το «αλαλούμ» που προέκυψε με την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών που καλούσε τους δήμους να εισπράξουν τα τέλη και τις δημοτικές εισφορές που αντιστοιχούν στους «τακτοποιημένους» χώρους.
Στελέχη του υπουργείου ΠΕΚΑ επισήμαιναν χθες πως στον νόμο 3843 του Απριλίου 2010 ορίζεται πως δεν επιτρέπεται η αναδρομική είσπραξη τελών και φόρων. Πράγματι, ο νόμος αναφέρει: «Για τους χώρους οι οποίοι διατηρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού, δεν επιβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης ούτε άλλες κυρώσεις. Για τους χώρους αυτούς δεν οφείλονται επίσης αναδρομικά οποιεσδήποτε εισφορές φορέων κοινωνικής ασφάλισης ή άλλες επιβαρύνσεις για την αλλαγή χρήσης που έχει συντελεστεί».
Εγκύκλιος του ΥΠΕΚΑ με ημερομηνία 28/1/ 2011 αναφέρει εξάλλου πως από την έναρξη ισχύος του νόμου δεν επιβάλλονται στους «τακτοποιημένους» χώρους δημοτικά τέλη.
Μ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ
ethnos

Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω...την ΔΕΗ

Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω...την ΔΕΗ

Το κίνημα "Δεν Πληρώνω" κάνει την εμφάνισή του και για τους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Το μήνυμα που εστάλη σε χιλιάδες κινητά αναφέρει χαρακτηριστικά:
"Δεν Πληρώνω: Aυτό το μήνα δεν πληρώνουμε το λογαριασμό ΔΕΗ. Η αύξηση στα τιμολόγια είναι παράλογη. Προώθησε το!"
Πάντως, όπως μας ανέφεραν και αρκετοί αναγνώστες μας που έλαβαν το μήνυμα, η πικρή αλήθεια είναι πως δεν χρειάζονται κάποιο κίνημα να τους καλέσει να μην πληρώσουν τη ΔΕΗ, διοτί απλούστατα δεν έχουν για να πληρώσουν ούτως ή άλλως...

Πουλάνε, πουλάνε και το χρέος ανεβαίνει. Τρύπια είναι τα χέρια τους;

http://3.bp.blogspot.com/-xfhpHkni42c/TVhGFlVyn-I/AAAAAAAAYdU/OjbAscszJ0s/s1600/pvloyntai_nhsia-copy.jpg 

 Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
Ιδιωτικοποίηση, αποκρατικοποίηση, μετοχοποίηση, πώληση, εκποίηση, αξιοποίηση: Η πλούσια ελληνική γλώσσα έχει μια λέξη για κάθε (προπαγανδιστική) περίσταση.  Και το (κάποτε πλούσιο) ελληνικό κράτος χίλιους τρόπους για να γίνει πιο φτωχό.

Στην χώρα μας, η πικρή ιστορία των αποκρατικοποιήσεων έχει εξελιχθεί σε συνώνυμο της πολιτικής ανικανότητας.  Τα τελευταία εικοσιπέντε χρόνια πουλάμε, πουλάμε και λεφτά δεν μας μένουν. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, ξεπουλάμε. Και πάλι λεφτά δεν μας μένουν. Τρύπια είναι τα χέρια τους;

Στην εικοσαετία 1987 – 2006 η Ελλάδα αποδείχθηκε, αναλογικά με το μέγεθος της εγχώριας αγοράς, πρωταθλήτρια στις αποκρατικοποιήσεις τραπεζών.  Το ελληνικό Δημόσιο μόνο από τις αποκρατικοποιήσεις τραπεζών εισέπραξε 4,5 δις ευρώ (2,5% του ΑΕΠ). Το 1991 πουλήθηκε η Τράπεζα Πειραιώς και το 1993 η Τράπεζα Αθηνών. Τρύπια ήταν τα χέρια τους;

Τον Ιούλιο του 1993 το νομοσχέδιο για τον ΟΤΕ προέβλεπε πώληση του 35% σε ιδιώτες και του 14% σε στρατηγικό επενδυτή μαζί με το μάνατζμεντ. Ως γνωστόν, έπεσε η κυβέρνηση.  Ο Α. Παπανδρέου είχε τότε επισκεφθεί τον ΟΤΕ, οι εργαζόμενοι του οποίου βρίσκονταν σε μεγάλες κινητοποιήσεις, και υποσχέθηκε πως δεν θα δοθεί σε ιδιώτη ούτε μία μετοχή. Τον Οκτώβριο του 1993 το ΠΑΣΟΚ κέρδισε τις εκλογές με σύνθημα «Μία μετοχή στον ΟΤΕ και αυτή κρατική».

Φυσικά, και αυτή την φορά δεν κρατήθηκαν οι υποσχέσεις. Τον Μάρτιο του 1994 η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ νομοθέτησε την μετοχοποίηση του ΟΤΕ σε ποσοστό 25%.

Το 1996 είχαμε την πρώτη μετοχοποίηση του ΟΤΕ, με πώληση του 8%. Το 1998 την πρώτη και δεύτερη μετοχοποίηση των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών – η πρώτη απέφερε 20 δις δρχ. και η δεύτερη 82. Την ίδια χρονιά είχαμε την δεύτερη και την τρίτη μετοχοποίηση του ΟΤΕ, με έσοδα 126 και 302 δις δρχ. αντίστοιχα, από συνολική πώληση του 17% των μετοχών.

Πάλι το 1998 από πώληση μετοχών της Εθνικής Τράπεζας, το κράτος εισέπραξε 63 δις δρχ. Και πάλι το 1998, πουλήθηκε η Τράπεζα Κρήτης στη Eurobank έναντι 22 δις δρχ., η Τράπεζα Μακεδονίας – Θράκης στην Τράπεζα Πειραιώς έναντι 27,3 δις δρχ., η Τράπεζα Κεντρικής Ελλάδος στην Εγνατία Τράπεζα έναντι 17,3 δις δρχ.

Την ίδια χρονιά είχαμε την μετοχοποίηση της ΔΕΠ, με έσοδα 35 δις δρχ. , την μετοχοποίηση της Ολύμπικ Κέτερινγκ (2,5 δις δρχ.), της Γενικής Τράπεζας (14 δις δρχ.). Αλλά και την πρώτη και δεύτερη μετοχοποίηση του Χρηματιστηρίου Αθηνών με αντίστοιχα δημόσια έσοδα 22 και 10 δις δρχ.

Τρύπια ήταν τα χέρια τους το 1998;

Το 1999 τροποποιήθηκε και πάλι ο νόμος για τον ΟΤΕ, ώστε να μπορεί πλέον να δοθεί σε ιδιώτες το 49% μαζί με το μάνατζμεντ. είχαμε την τέταρτη μετοχοποίηση του ΟΤΕ, με έσοδα 341 δις δρχ., της Εθνικής Τράπεζας (281 δις δρχ.), την τρίτη μετοχοποίηση των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (127 δις δρχ.), νέα μετοχοποίηση ΔΕΠ (50 δις δρχ.), μετοχοποίηση ΔΕΠΑ (35 δις δρχ.), μετοχοποίηση της ΕΥΔΑΠ (60 δις δρχ.)

Την ίδια χρονιά, πουλήθηκε η Ιονική στην Alpha Bank έναντι 272 δις δρχ. και τα έσοδα από αυτήν την πώληση παίχτηκαν και χάθηκαν στο Χρηματιστήριο! Ακολούθησαν νέα μετοχοποίηση της Ολύμπικ Κέτερινγκ (3 δις δρχ.) και της ΕΤΒΑ (75 δις δρχ.)

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 1999;

Το 2001 ζήσαμε σειρά νέων μετοχοποιήσεων: Της Εταιρίας Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (10 εκ ευρώ), του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (20 εκ ε), του ΟΠΑΠ (90 εκ ε).  Την ίδια χρονιά τροποποιήθηκε και πάλι ο νόμος για τον ΟΤΕ, οπότε επιτρέπεται πλέον η χωρίς όριο μετοχοποίησή του και διανέμεται σε διάφορους επενδυτές το 62% των μετοχών του Οργανισμού.

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 2001;

Το 2002: Η ΕΤΒΑ (για την οποία από επίσημα χείλη υψηλόβαθμου στελέχους της ακούσαμε πως ήταν οτιδήποτε άλλο εκτός από τράπεζα) πουλήθηκε στην Τράπεζα Πειραιώς έναντι 511 εκ ευρώ. Από νέα μετοχοποίηση του ΟΤΕ το κράτος εισέπραξε 652 εκ ευρώ και από τη νέα μετοχοποίηση του ΟΠΑΠ, 508 εκ ε. Εκείνη τη χρονιά, η πρώτη και δεύτερη μετοχοποίηση της ΔΕΗ απέφερε 814 εκ ευρώ, ενώ από πώληση στην Κρεντίτ Αγκρικόλ πακέτου 2,3% μετοχών που είχε η Εμπορική Τράπεζα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, εισπράχθηκαν 56 εκ ε.

Πάντα το 2002, χρονιά μεγάλων αποκρατικοποιήσεων (και χρονιά της Ισχυρής Ελλάδας, για να μην ξεχνιόμαστε), πουλήθηκε το 58% της Ολύμπικ Κέτερινγκ έναντι 18 εκ ευρώ, το 49% του Ελληνικού Καζίνου Πάρνηθας στην Κοινοπραξία Χάγιατ έναντι 170 εκ ευρώ, ενώ η γερμανική HDW απέκτησε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.  Παράλληλα, από την μακροχρόνια μίσθωση των Ακτών Αττικής, το κράτος τσέπωσε άλλα 32 εκ ευρώ.

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 2002;

Φθάνουμε έτσι στο 2003 (επίσης χρονιά Ισχυράς Ελλάδας και ελληνικής προεδρίας στην ΕΕ), οπότε: Έχουμε την τρίτη μετοχοποίηση της ΔΕΗ, έναντι 636 εκ ευρώ, πώληση πακέτου 11% της Εθνικής Τράπεζας έναντι 490 εκ ευρώ, δημόσια εγγραφή Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς έναντι 55 εκ ε, πώληση του 33,4% της Ελληνικά Χρηματιστήρια έναντι 89 εκ ε, τρίτη μετοχοποίηση (24,61%) του ΟΠΑΠ έναντι 736 εκ ε, πώληση πακέτου 16,65% των ΕΛΠΕ έναντι 326 εκ ε, πώληση πακέτου 40% των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών έναντι 174 εκ ε.

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 2003;

Το 2004 πουλήθηκε πακέτο 8,21% των ΕΛΠΕ έναντι 180 εκ ευρώ και 7,46% της Εθνικής Τράπεζας έναντι 562 εκ ε.

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 2004;

Μέχρι το 2005, μόνο από τις επτά μετοχοποιήσεις του ΟΤΕ (19 Απριλίου 1996, 16 Ιουνίου 1997, 28 Απριλίου 1998, 30 Οκτωβρίου 1998, 2 Ιουλίου 1999, 13 Ιουνίου 2002, 7 Σεπτεμβρίου 2005), το κράτος είχε εισπράξει 4,5 δις ευρώ.

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 2005;

Από το 2004 ως το 2006 οι πωλήσεις και οι μετοχοποιήσεις συνεχίστηκαν: Από τα ΕΛΠΕ το κράτος εισέπραξε (Αύγουστος  2004) 192 εκ ε. Από το 7,46% της Εθνικής (Νοέμβριος 2004) 562 εκ ευρώ. Από το 16,44% του ΟΠΑΠ (Ιούλιος 2005) 1.266 εκ ε. Από το 10% του ΟΤΕ (Σεπτέμβριος 2005) 835 εκ ε. Από το 7,18% της Αγροτικής (Μάιος 2006) 328 εκ ε. Από το 34,84% του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (Μάιος 2006) 1.012 εκ ε. Από το 11,01% της Εμπορικής (Αύγουστος 2006) 364,4 εκ ε. Τελικά, η πώληση του 70% της Εμπορικής στην Κρεντίτ Αγκρικόλ φέρνει 2 δις ευρώ και κερδίζει τον τίτλο της «μεγαλύτερης ξένης επένδυσης στη χώρα».

Ειδικά όσον αφορά στο Τ.Τ. το 2006, από τη κεφαλαιακή του αναδιάρθρωση και μετοχική συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ, εισπράχθηκαν 436 εκ ε, ενώ από την εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο Αθηνών και τη διάθεση του 34,84% των μετοχών του Τ.Τ. εισπράχθηκαν άλλα 612 εκ ε.

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 2006;

Το 2007 (Ιούλιος) το Δημόσιο εξασφάλισε έσοδα άνω των 500 εκ ε από τη νέα μετοχοποίηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, όταν πουλήθηκε το 20%, γεγονός που οδήγησε σε μείωση της συμμετοχής του κράτους στο 45% (σήμερα 34,04%). Τον ίδιο μήνα, από την διάθεση του 10% του ΟΤΕ το κράτος άρπαξε 1,1 δις ευρώ. Και από την διάθεση του 11,01% των μετοχών της Εμπορικής Τράπεζας (που τελικά εξαγοράστηκε από την Κρεντίτ Αγκρικόλ), άλλα 364 εκ ε.

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 2007;

Τον Μάιο του 2008 είχαμε την συμφωνία με την Ντόιτσε Τέλεκομ για τον ΟΤΕ για την πώληση του 25%, με το κράτος να κερδίζει επιπλέον 150 εκ ευρώ, καθώς και 442 εκ ε για την παραχώρηση του μάνατζμεντ.

Επίσης το 2008, η αποκρατικοποίηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, απέφερε άλλα 1.600 εκ ε (1,6 δις).

Τον Νοέμβριο του 2008 υπογράφηκε η συμφωνία-μαμούθ ύψους 4,3 δις ε μεταξύ του ΟΛΠ και της κινεζικής εταιρίας COSCO

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 2008;

Τον Μάιο του 2009 πουλήθηκε η Ολυμπιακή έναντι 177,2 εκ ε, ενώ το πακέτο παροχών προς τους 8.000 εργαζομένους για εργασιακή και ασφαλιστική κάλυψη που αναλαμβάνει το Δημόσιο αγγίζει το 1,3 δις ε. Πωλείται επίσης το 66% των μετοχών της Ολυμπιακής Εταιρίας Καυσίμου ΑΕ έναντι 7 περίπου εξ ευρώ, ενώ ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αποκτά το 17% των μετοχών της Εταιρίας Αγωγού Καυσίμου Αεροδρομίου Αθηνών ΑΕ, ιδιοκτησίας της ΟΑ-Υπηρεσίες, έναντι 2,3 εκ ευρώ περίπου.

Ειδικά η περίπτωση της Ολυμπιακής με τις διάφορες άγονες διαδικασίες  πώλησης και «εξυγίανσης» αποτελεί την διαχρονική απόδειξη πολιτικής ανικανότητας.

Τον Ιούλιο του 2009 αποφασίζεται η πώληση  επιπλέον 5% του ΟΤΕ στην Ντόιτσε Τέλεκομ και ως τον Οκτώβριο το κράτος εισπράττει άλλα 674 εκ ευρώ.

Τρύπια ήταν τα χέρια τους και το 2009; Διότι οι πωλήσεις, μετοχοποιήσεις, αποκρατικοποιήσεις – όπως θέλετε πέστε τις – κατέληγαν κάθε φορά σε αύξηση του δημόσιου χρέους.

Συμπέρασμα: Χωρίς σοβαρή περικοπή των κρατικών δαπανών (και όχι των εισοδημάτων), τα χέρια συνεχίζουν να είναι τρύπια και το φιλόδοξο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, γύρω από το οποίο έχει ξεκινήσει το νέος καυγάς, κινδυνεύει να καταλήξει – μαζί με τα όποια έσοδά του – στο γνωστό απύθμενο πηγάδι. Για την ακρίβεια, σε ένα από τα γνωστά απύθμενα πηγάδια…