Σελίδες

Το διαιρε και βασιλευε ηταν και ειναι μια παγια τακτικη για να χωριζουν...και να εξουσιαζουν.

" ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ
ΤΟΥ ΤΣΙΓΓΑΝΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΤΣΙΓΓΑΝΟΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ.
ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΕΒΡΑΙΟΥΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ "


ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ



Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2010

Ξεπουλάμε και τα ασημικά

Ξεπουλάμε και τα ασημικά

 «Τα καλά λεφτά θέλουν κόπο, τα πολλά θέλουν τρόπο»
 Είναι αλήθεια ότι δεν τους ανήκουν. Είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι δεν έχουν καν εργασθεί. Πόσο μάλλον να έχουν κοπιάσει για να συμβάλουν στην απόκτηση ασημικών. Είναι αλήθεια πως ό,τι πουλάς δύσκολα το αντικαθιστάς.
Είναι αλήθεια ότι ακόμη κι αν λάβεις ένα τίμημα, μάλλον μικρότερο των
προσδοκιών, δεν λύνεις το πρόβλημά σου. Απλά ξεφορτώνεσαι τους εργαζόμενους (ή πολλούς από αυτούς) που ο ίδιος ή άλλοι της συνομοταξίας σου σώρευσαν χύδην… στις ΔΕΚΟ. Άσε που είναι και η μοίρα των πρωθυπουργών που δεν σκαμπάζουν από οικονομικά αλλά και των υπουργών Οικονομικών που α.α. (αντ’ αυτού) ως «τσάροι» διαβαίνουν άλλες φορές αργότερα, άλλες γρηγορότερα το Ρουβίκωνα, κι από τσάροι προσδοκούν να γίνουν από αρχηγοί κομμάτων έως και «αρχιεπίσκοποι» (που λέει ο λόγος).
Ενίοτε τα ασημικά που δεν ήταν πλατίνες ή χρυσαφικά έχουν μετατραπεί διαχρονικά σε μπακίρια… με μπόλικη την οξείδωση επάνω τους! Η εντολή (περί αυτής πρόκειται) της τρόικας «πουλήστε ακίνητα και άλλα περιουσιακά στοιχεία, ρευστοποιήστε ομόλογα, κάντε ανάληψη και ανάλωση καταθέσεων, για να πληρώσετε μισθούς αν επαρκούν οι πιστώσεις του προϋπολογισμού», είναι η συνταγή-μανιέρα, προς «ναυτιλομένους»… σε ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία, πανεπιστήμια και ΝΠΔΔ.
Συντάσσοντας (και καλά) το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, που θυμίζει αντιγραφή από το σκονάκι της τρόικας, η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών είναι σαφής και αμείλικτη. Δηλαδή ο υπουργός Υγείας σήμερα, Α. Λοβέρδος, Εργασίας χθες και ποιος ξέρει τι υπουργός θα είναι αύριο (αν είναι) τι θα κάνει με τα χρέη των νοσοκομείων και τα ίδια τα νοσοκομεία;
Κι όταν τέλος δεν έχεις να πουλήσεις τίποτα άλλο τι γίνεται; Πουλάς το ίδιο το κορμί σου; Και καλά να είναι σφικτό και σφριγηλό… αλλά και ποθητό… από τους «αγοραστές». Αν όμως έχεις περάσει τα πρώτα κιόλας «ήντα» ποιος δίνει και πόσα; Εκτός αν υπάρχει και το τελευταίο σκαλοπάτι… που είναι, αφού ξεπουληθούμε, να φύγουμε και από τη χώρα μετανάστες ή να μείνουμε γραικύλοι υπάλληλοι των ξένων αφεντικών ή στην καλύτερη περίπτωση να πηγαίνουμε για μεροκάματα σε βορειοδυτικά γειτνιάζουσες χώρες.
Πάντως σχέδιο για τα «ασημικά» υπάρχει και μας το θυμίζουν συνεχώς, είτε επικαιροποιημένο είτε με «στολή παραλλαγής» από προηγούμενο. Άλλωστε είναι γνωστό αυτό που μας έμαθαν οι δάσκαλοί μας: «Τα καλά λεφτά θέλουν κόπο, το πολλά λεφτά θέλουν τρόπο».
Προσκλητήριο επενδυτών
Την ίδια ώρα προσκλητήριο σε ξένους επενδυτές να εκμεταλλευθούν τις ευκαιρίες κερδών που κρύβουν τα «ασημικά» του Ελληνικού Δημοσίου απευθύνει η κυβέρνηση.
Ο νόμος fast track του Χάρη Παμπούκη άλλωστε βοηθά σ’ αυτή τη διαδικασία. Με διεθνείς ή δημόσιους διαγωνισμούς, συμβάσεις μακροχρόνιας παραχώρησης, σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ακόμα και με join venture, το ελληνικό Δημόσιο αναζητά επενδυτές και έχει βάλει ήδη στη «βιτρίνα» σημαντικά επενδυτικά σχέδια απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας.
Για περαιτέρω προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος παρουσιάστηκαν το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, τα μεγάλα έργα υποδομών (logistic centers, λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες, οπτικές ίνες κ.ά.) που προκηρύσσονται με ΣΔΙΤ, καθώς και οι προοπτικές συνεργασίας σε κλαδικό και εταιρικό επίπεδο των δημόσιου ενδιαφέροντος εισηγμένων στο Χρηματιστήριο εταιρειών (ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΤΕ, ΕΤΕ, ΑΤΕ κ.λπ.).
Ανάλογες παρουσιάσεις έγιναν και στη διάρκεια των επαφών που είχε η ελληνική κυβέρνηση με το Κατάρ, τη Λιβύη και άλλες χώρες που θα μπορούσαν να επενδύσουν στη χώρα μας, ενώ ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και έχουν υπογραφεί συμβάσεις συνεργασίας σε διάφορους τομείς.
Είναι ενδεικτικό ότι παρά τη διεθνή χρηματοπιστωτική κρίση που επηρέασε ιδιαίτερα αρνητικά τις παγκόσμιες ροές κεφαλαίων το 2009, οι ξένες άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Οι συνολικές εισροές κεφαλαίων στη χώρα το έτος αυτό ανήλθαν σε 4,5 δισ. ευρώ, ενώ οι καθαρές εισροές ξεπέρασαν τα 2,4 δισ. ευρώ.

Τι προβλέπει το μνημόνιο
Δείτε προσεκτικά τι λέει και το επικαιροποιημένο «μνημόνιο» για τα «ασημικά» και τα συναφή θέματα.
• Αύξηση των εισιτηρίων στα δημόσια μέσα μεταφοράς και η περαιτέρω μείωση των επιδομάτων και των υπερωριών.
• Αναδιάρθρωση του ΟΣΕ. Σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση του τομέα των σιδηροδρόμων που θα συζητηθεί στη Βουλή έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
• Ουσιαστική απελευθέρωση της χονδρικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και αυξήσεις τιμολογίων για τον εξορθολογισμό τους.
• Επίσης, προβλέπεται ότι θα υιοθετηθεί σχέδιο με το οποίο είτε θα δίνεται η διαχείριση των υδάτινων αποθεμάτων σε έναν ανεξάρτητο φορέα είτε το ρόλο αυτό θα έχει ο ανεξάρτητος διαχειριστής του συστήματος.
• Επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων. Πλήρες σχέδιο και αναλυτικός κατάλογος με επιχειρήσεις θα είναι έτοιμο πριν από τα τέλη Δεκεμβρίου.
Η κυβέρνηση θα υιοθετήσει νομοθεσία για τις οδικές μεταφορές φορτίων που θα άρει τους περιορισμούς που δεν προβλέπονται στην Οδηγία 96/26/ΕΕ της 29ης Απριλίου 1996 σχετικά με την είσοδο στο επάγγελμα των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και τις ελάχιστες σταθερές τιμές.
Ακόμη θα πρέπει να καταρτίσει νομοθεσία, προτεινόμενη από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που θα καθιερώνει τις αναγκαίες συνθήκες για την ανάπτυξη και υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου στον κλάδο των σιδηροδρόμων και να την καταθέσει στο Κοινοβούλιο προς ψήφιση. Η νομοθεσία θα πρέπει εκτός των άλλων να:
• Εγκαθιστά ένα ανώτατο όριο 50 εκατ. ευρώ για την ετήσια συνεισφορά της κεντρικής κυβέρνησης σχετικά με την υποχρέωση προς τη δημόσια υπηρεσία (Public Service Obligation-PSO) για την περίοδο 2011-2013 και καθιστά σαφή την αρχή ότι το κράτος δεν θα παρέχει καμία άλλη άμεση ή έμμεση στήριξη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
• Προβλέπει ότι οποιαδήποτε μελλοντική μεταβολή στο ύψος των μεταβιβάσεων υποχρέωσης προς τη δημόσια υπηρεσία (PSO) στις εταιρείες λειτουργίας θα πρέπει να εγκριθεί μόνο μετά την ανεξάρτητη και διαφανή αξιολόγηση από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και θα πρέπει να είναι σε συμφωνία με τη νομοθεσία που σχετίζεται με τον έλεγχο και την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
• Παρέχει τη βεβαιότητα ότι τα διοικητικά συμβούλια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ έχουν τη νόμιμη δικαιοδοσία να διαπραγματεύονται νέες συλλογικές συμβάσεις που καλύπτουν τις αμοιβές και τις συνθήκες εργασίας και μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις στελέχωσης που εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Η κυβέρνηση θα υιοθετήσει ένα επιχειρησιακό πλάνο, προτεινόμενο από το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με αναλυτικό χρονοδιάγραμμα για συγκεκριμένες δράσεις. Το μοντέλο μεταξύ άλλων θα καθορίζει πώς οι επιχειρησιακές δραστηριότητες θα καταστούν κερδοφόρες, λαμβάνοντας υπόψη και την κάλυψη του κόστους των αποσβέσεων, από το 2011, και θα περιλαμβάνει το κλείσιμο ζημιογόνων γραμμών, αύξηση των τιμών και μείωση των μισθών και του προσωπικού.
ΟΣΕ: ιδιωτικοποίηση μέσω διχοτόμησης
Κυβερνητική απόφαση είναι να σπάσει ο οργανισμός στα δύο. Το Δημόσιο θα κρατήσει τις υποδομές και ο ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει τη λειτουργία.
Μάλιστα, τον τελευταίο καιρό κόπηκαν 30 δρομολόγια (από 460 μειώθηκαν σε 430) σε Πελοπόννησο και Μακεδονία.
Σύμφωνα με το πλάνο, σήμερα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φθάνουν τα 230 δισ. ευρώ και στόχος είναι μέχρι το 2011 με τις παρεμβάσεις που θα δρομολογηθούν να έχουν μηδενιστεί. Με βάση τα όσα προβλέπονται στο σχέδιο, θα πωληθεί το 49% της εταιρείας με ταυτόχρονη εκχώρηση του μάνατζμεντ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές – εμπορευματικές μεταφορές) θα πωληθεί καθαρή, απαλλαγμένη από χρέη και πλεονάζον προσωπικό, με σκοπό να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον σιδηροδρομικών εταιρειών από τη Γαλλία και τη Γερμανία. Σφήνα στην ιστορία αναμένεται να μπουν και οι Κινέζοι για να εξυπηρετήσουν τις εγκαταστάσεις της COSCO στον Πειραιά. Το πλεονάζον προσωπικό, ωστόσο, αποτελεί το μεγάλο αγκάθι στις σχέσεις του υπουργείου Υποδομών με την τρόικα, αλλά και τους εργαζομένους στον Οργανισμό. Μέχρι στιγμής, για το υπουργείο Υποδομών η διατήρηση των θέσεων εργασίας αποτελεί την «κόκκινη γραμμή». Το πλεονάζον προσωπικό στον ΟΣΕ υπολογίζεται σε 2.500, ενώ το σύνολο των εργαζομένων περίπου 6.000. «Πρέπει με το πρόγραμμα εξυγίανσης, όπως έχει εκτιμηθεί, να απασχοληθούν στον ΟΣΕ περίπου 4.000 εργαζόμενοι. Αυτό σημαίνει ότι 2.500 εργαζόμενοι μπορούν να αξιοποιηθούν αλλιώς». «Από τους 2.500 εργαζόμενους, περίπου 1.500 φαίνεται να έχουν τις προϋποθέσεις να συνταξιοδοτηθούν το 2011-2012. Αυτό σημαίνει ότι μένει ένας αριθμός 800-1.000 εργαζομένων, που γι’ αυτούς γίνεται η συζήτηση αν θα απολυθούν ή θα μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου