Σελίδες

Το διαιρε και βασιλευε ηταν και ειναι μια παγια τακτικη για να χωριζουν...και να εξουσιαζουν.

" ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ
ΤΟΥ ΤΣΙΓΓΑΝΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΤΣΙΓΓΑΝΟΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ.
ΟΤΑΝ ΗΘΡΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ.
ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΕΒΡΑΙΟΥΣ.
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ "


ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ



Σάββατο, 28 Αυγούστου 2010

Στην εποχή του βερεσέ έχει περάσει πλέον η ελληνική οικονομία, με τους καταναλωτές να αδυνατούν να πληρώσουν ακόμη και είδη πρώτης ανάγκης.

Η επιστροφή του μπακαλοτέφτερου
Της Μπέττυς Κυριακίδου
Επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης, κυρίως ιδιοκτήτες παντοπωλείων, ψιλικατζίδικων και περιπτέρων, δηλώνουν, μιλώντας στη “Μ”: “Το βερεσέ επέστρεψε δυναμικά”.
“Το τελευταίο εξάμηνο ολοένα και περισσότεροι πελάτες μού ζητούν βερεσέ”, λέει η Σοφία Τζίκα, ιδιοκτήτρια παντοπωλείου επί της Κίμωνος Βόγα, υπογραμμίζοντας ότι τα χρωστούμενα φτάνουν κάποιες φορές έως τα 1.300 ευρώ! Συνήθως όμως πρόκειται για ποσά έως 300 ευρώ, που είτε αποπληρώνονται εφάπαξ κάθε μήνα είτε με δόσεις. “Οι συνταξιούχοι, για παράδειγμα, μας πληρώνουν όταν εισπράττουν τη σύνταξή τους”, σημειώνει η κ. Τζίκα, συμπληρώνοντας ότι περίπου 10-15 πελάτες αγοράζουν συστηματικά βερεσέ τους τελευταίους μήνες και, στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι συνεπείς στην αποπληρωμή του χρέους τους.
“Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα”

“Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα” είναι για τους επαγγελματίες το βερεσέ. “Δεν μπορείς εύκολα να πεις όχι σε κάποιον πελάτη σου, γιατί κινδυνεύεις, όχι μόνο να χάσεις αυτόν, αλλά και άλλους πέντε έξι φίλους και γνωστούς του”, εξηγεί η κ. Τζίκα, αναφέροντας το παρακάτω παράδειγμα: “Πελάτισσά μου έφτασε να χρωστά 1.300 ευρώ. Μετά από καιρό, όταν κατάφερε να τα αποπληρώσει, της αρνήθηκα τον βερεσέ, καθώς διαπίστωσα ότι δεν ήταν σε θέση να πληρώσει. Έκτοτε δεν ξαναπάτησε στο μαγαζί”.
Επίσης, ο βερεσές δεν είναι για όλους, λένε οι επαγγελματίες. Είναι για τακτικούς πελάτες, για φίλους και γνωστούς που έχουν περισσότερες πιθανότητες να κλείσουν τον λογαριασμό. “Το μαγαζί μου δουλεύει κυρίως με σχέσεις γνωριμίας και ελάχιστα με περαστικούς. Συνεπώς, είναι δύσκολο να αρνηθείς τον βερεσέ σε κάποιον που είναι χρόνια πελάτης σου”, τονίζει ο Χρήστος Μοσχίδης, ιδιοκτήτης παντοπωλείου επί της Μοναστηρίου.
Ο ίδιος αναφέρει ότι ο βερεσές εμφανίστηκε εντονότερα το τελευταίο εξάμηνο επτάμηνο, καθώς υπάρχουν πολλοί άνεργοι στη γειτονιά που μέχρι πρότινος εργάζονταν σε οικοδομές ή σε βιοτεχνίες. “Συνήθως χρωστούν 60-80 ευρώ και τα πληρώνουν μία φορά τον μήνα ή την εβδομάδα, όταν τύχει να κάνουν κάποιο μεροκάματο”, σημειώνει, προσθέτοντας ότι υπάρχουν και επαγγελματίες του βερεσέ, που και πριν ψώνιζαν με αυτό τον τρόπο ενώ έχουν χρήματα.

Έρχεται δύσκολος χειμώνας
Έξαρση του βερεσέ αναμένεται τον χειμώνα, οπότε θα αυξηθούν τα έξοδα των καταναλωτών. “Φοβόμαστε ότι τον χειμώνα η κατάσταση θα επιδεινωθεί, καθώς το κόστος του πετρελαίου και τα σχολικά έξοδα αναμένεται να εκτινάξουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό, λέει η κ. Τζίκα.
Σημειώνεται ότι ο βερεσές έχει παρενέργειες και στη ρευστότητα των καταστημάτων, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν τους προμηθευτές τους. “Δίνοντας βερεσέ, δεν έχω ρευστό, και δυσκολεύομαι να πληρώσω τους εμπόρους από τους οποίους προμηθεύομαι προϊόντα”, αναφέρει ο κ. Μοσχίδης.
“Σήμερα ήρθε προμηθευτής μου με εμπόρευμα που παρήγγειλα, αξίας 150 ευρώ, και επειδή εκείνη τη στιγμή δεν είχα να τον πληρώσω, το πήρε κι έφυγε. Παλαιότερα οι εταιρείες μάς έκαναν κάποιες διευκολύνσεις στις πληρωμές. Τώρα μας στριμώχνουν και δεν αφήνουν πλέον περιθώρια”, επισημαίνει η κ. Τζίκα.
Τα παραπάνω προστίθενται στην ήδη κακή εικόνα της αγοράς και στην έλλειψη ρευστότητας των νοικοκυριών που έχει ως αποτέλεσμα την καθημερινή συρρίκνωση του τζίρου των καταστημάτων. “Φέτος, ενώ το πελατολόγιό μας δεν έχει μειωθεί, ο τζίρος μας είναι μικρότερος σε σχέση με πέρυσι”, τονίζει ο κ. Μοσχίδης, ενώ η κ. Τζίκα επισημαίνει ότι ο κόσμος είναι πλέον πολύ συγκρατημένος στις αγορές του. “Από κει που αγόραζε, για παράδειγμα, δύο κιλά ντομάτες, σήμερα αγοράζει ένα”.

Βερεσέ και στα περίπτερα
Βερεσέ αφήνουν και οι πελάτες των περιπτέρων. Όπως αναφέρει στη “Μ” ο Τ.Π., ιδιοκτήτης περιπτέρου επί της Μοναστηρίου, περίπου 10-15 πελάτες του αφήνουν βερεσέ της τάξεως των 60 ευρώ. Η αποπληρωμή γίνεται το πολύ σε δύο εβδομάδες. “Δίνω βερεσέ μόνο σε γνωστούς και γείτονες, και κατά 95% παίρνω τα χρήματά μου”, σημειώνει, προσθέτοντας ότι το βερεσέ αποτελεί πλήγμα για τη ρευστότητά του.

Προσοχή στους επιτήδειους
Τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά εκμεταλλεύονται διάφοροι επιτήδειοι που υπόσχονται ότι θα δώσουν -με το αζημίωτο- λύση στο πρόβλημα τους, σύμφωνα με ανακοίνωση τoυ Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).
“Δεχτήκαμε καταγγελίες ότι κυκλοφορούν διάφοροι κύριοι και κυρίες, σε διάφορες υπηρεσίες και όχι μόνο, και με την υπόσχεση ότι θα μεσολαβήσουν για τη ρύθμιση των χρεών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών εισπράττουν 400-800 ευρώ χωρίς απόδειξη, ισχυριζόμενοι ότι εκπροσωπούν συλλογικό φορέα”, αναφέρει το ΚΕΠΚΑ.
Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών συμβουλεύει τους καταναλωτές να μη δίνουν σε κανέναν ούτε ένα ευρώ χωρίς νόμιμα παραστατικά (απόδειξη κτλ.) Το ΚΕΠΚΑ έχει ενημερώσει τη γενική γραμματεία Καταναλωτή, ενώ ζητάει από τους καταναλωτές, αν έχει πέσει κάτι τέτοιο στην αντίληψή τους, να το καταγγείλουν στην οργάνωση γραπτά, για “να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία μέσω δικαιοσύνης”.
  πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου